FIGYELEM, FIGYELEM!

2011.12.06. 14:21 Zsolt78

Bangkok még mindig...

Na helló mindenki!

Aki olvasta az időközben született kommenteket, már tudja, hogy kezd "kissé" elég lenni Bangkokból. Másodpercenként akar valaki rádsózni valamit, vagy egy tuktukozást, vagy öltönyöket, vagy mittomén mit. Ma reggel már forgott a gyomrom a sült csatorna szagától reggel a piacon.

Szóval gyorsan megszerveztük magunknak a királyi palotát, hogy valami szép is legyen az emlékeink között Bangkokról. Gondoltuk, menjen a tököm szervezett útra, kértünk egy térképet, aztán hajrá. Elsétáltunk a Skytrain  állomásra (égi vasút, mely kb. 10 méter magasan megy az autóút felett. Hozzáteszem, attól nem lát rendesen minket a GPS hód többek között), szóval felszálltunk, vonatoztunk egyet a városban lévő végállomásra. Ott elkaptunk egy taxit, és bevitettük magunkat a királyi palotába (most tartunk 100 Baht költségnél). A palotába a belépés ingyenes volt (vagy csak szerencsénk volt), filmeztünk, fotóztunk (kicsit a Smaragd Buddha templomában is, ahol tilos, de nem bírtam kihagyni). Innét taxi a Déli Buszpályaudvarra jegyet venni Samuira (meg egy tutkó papucsot, meg kalapot... hehhe:)), onnét a helyi állatkertbe a Dusit Parkba (azt hittük, a Thai-ok is atomfegyverkeznek, de aztán láttuk, hogy a Dusit rövid u-val írandó), megnéztük az állatokat, bár szerintem a Budapesti Állatkert megeszi az ittenit reggelire, jóllehet, itt láttam olyan állatot, aminek a létezéséről sem tudtam. Aztán taxi és vissza a szállásra. Hát nem tudom most így fejben kiszámolni, de az tuti, hogy ez az egész (!), úgy hogy Bangkoknak konkrétan a felét körbetaxiztuk, nem került annyiba, mint a szervezett út csak a palotába és vissza egy (azaz: 1!) főre. Ha csak a palotát néztük volna meg az 200 Baht-nál meg is állt volna kettőnknek, míg a szervezett út 1600 B két főre. Szorozzátok kb. 7-tel, annyi lesz forintban.

Ez elmondva azért jól hangzik, de azt azért hozzátenném, hogy a "leintek egy taxit" történet azért nem ilyen egyszerű. Egyszer megfulladsz a taxikban, mást se látsz, csak taxit... tiszta New york. De amikor kellene, akkor meg nincsen egy se! A taxisok egyharmada gyökér, egyharmada semmit nem tud (se az utca számozását, se az utcát, hogy hol van, vagy annyit se tud angolul, hogy "hello"), egyharmada viszont tök rendes.

A gyökér:
a) nem áll meg, csak integet, hogy nem vesz fel.
b) megáll, majd amikor mondod, hogy a város másik felére mész (amit gondolhatnánk, hogy jó buli lehet neki), közli, hogy erre nincs neki ideje.
c) megáll, felvesz, majd mondja, hogy oda, ahová kérem, 400 Baht. Mondom, nyomd be az órát először is. Aszongya 350 Baht. Mondom óra!!! Aszongya 250 Baht. Mondom nem viszel sehová taxióra nélkül, benyomod, vagy hívom a rendőrt. Na ilyenkor vagy benyomja, vagy kiszállunk a retekbe. Ha benyomja, akkor meg figyelni kell ezerrel, hogy ne kerülje meg még Ko Samuit is, csak hogy sok pénze legyen. (ugyanis az alapdíj 35 Baht. De utána kettesével számol az óra, és nagyon ritkán ugrik. Leginkább akkor számlálgat, amikor halad is az autó, amikor áll a dugóban, akkor tényleg ritkán vált... Viszonyításként város egyik feléből a másikba full dugóban - ami több mint egy óra szarakodást jelent - az óra szerint 123 Baht a fizetendő. De ez volt eddig a legextrémebb taxiszámla, általában 60-100 között megúszható... tudjátok: Baht×7=HUF)

A tudatlan:
mondom a szálloda nevét, fingja nincs. (de azért elindul) Mondom az utca nevét, gőze nincs. Mondom a látványosság nevét, az angolul van azt nem érti. Visz 200 métert, mondom állj, és kiszállunk. Nincs fuvar, nincs money.

A rendes:
elvisz, tudja, érti, beszélni is tud (ha nem, legalább próbál... marha jópofa, ugyanazt a szót elmondja 15-ször, mire rájövök, hogy angolul próbálja) nyomja neki kilóharminccal a városban a főúton (frankón! aszittem rosszul látok), próbál a legjobb útvonalon menni, hogy mihamarabb odaérjünk, már azt se tudjuk, merre vagyunk arccal, mire ott az úticél... és a végén szinte gatyagombokkal fizetsz.

Szóval visszafelé sétálgatva a szeretett IX.Ráma királyunk arcképével gazdagon feldíszített úton a 35-40°C hőségben a kiszáradás határán NYILVÁN nem volt egyetlen taxi se szabad (a szélvédőn világít a piros ledből kirakott kukac betű, ami azt jelenti, hogy szabad), illetve a szabad taxik is elhajtottak minket, mint a szellentést, vagy meg sem álltak, csak a jellegezetes Thai vigyorral az arcukon intették a "nem"-et. Csak ma három taxi ajtaját b...sztam be úgy, hogy majd kiszakadt, illetve kettő taxist fenyegettem meg a rendőrséggel (Turist Police. Ha ezt kimondod, tudják, hogy nem a levegőbe beszélsz, mert tudod, hogy létezik ilyen, tudod, hogy beszélnek angolul, és tudod, hogy a taxist kiherélik adott esetben). De aztán csak felvett a "rendes" taxis, igaz, hogy valami nyugtató jellegű thai beszéd ment a rádióban, alatta lágy zene (egy óra után aszittem eret vágok tőle magamon), de óccsón és 50 méteres pontossággal hazaértünk.

Szóval ezzel tele van most már a tökünk. Én egy nyugodt ember vagyok, aki ismer, tudhatja, Andi pedig jóval hevesebb természet nálam, de itt megfordult a világ! Én csesztetem a taxist, útközben térkép és GPS segítségével figyelem, hová megyünk, Andi pedig nyugtatgat, hogy "lehet, hogy csak erre lehet kerülni, ne baszd le őt", amikor éppen úgy gondolom, hogy a napnak a másik irányból kellene sütnie, és most qrják át a fejünket. És persze kiderül, hogy amikor már mordulnék a sofőrre, akkor pont megérkezünk oda, ahová kértük, és akkor meg ciki az egész. Áhhh!

Mit mondtam a múltkor? Kúúúrva idegesítő? szorozzátok meg 1000-rel.

5 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bnorbee83 2011.12.06. 14:36:22

Andi a nyugodtabb? LOL
Mik vannak...

Bangkokba eddig sem terveztem menni, de szerintem nem is fogok :D
De a beszámolókat bírom :)

Zsolt78 2011.12.06. 14:40:08

Aszondom, mint mindenki, aki volt már itt, hogy "egyszer látni kell", csak hogy tudd, hogy a világ nem csak olyan, mint amilyen körülöttünk. Látni kell, az igaz, de nem sokáig!!! 2 nap max...

oxox 2011.12.06. 14:44:37

mivan veled :) ? nyugi....nyaraltok, hova idegeskedsz?!
Mi kb 3-4 fizetett uton voltunk, es mind nagyon jol sikerult...egyreszt nincs idegeskedes az uttal, masreszt rendszerint megebedeltettnek, megallunk egy csomo mas helyen (persze jo reszen nem banjak ha koltesz is egy kicsit valami fa faragvanyra, kalapra, ekszerre...stb...de sehol nem kotelezo!, mellesleg megtudsz egy csomo plussz infot)...es a turinformba is kotelezo alkuodzni, tehat az nem lett volna fele annyi sem :) . taxi helyett amugy olyan szempontbol jobb a tuk-tuk, hogy gyorsabb (mobilabb), olcsobb...igaz budosebb (En szeretem az ottani illatokat, de ha ez zavar, akkor jobb valamivel a taxi)

Samuin nezzetek majd programokat, ezen kar sporolni, es idegeskedni a maganszervezesen....meghat ott ok is jobban tudjak, hogy mit erdemes megmutatni...

Az allatkert tenyleg nem nagy eresztes (nekunk utolso napunkra kinunkban maradt....mondjuk vicces, hogy nagyobb kutya nagysagu "gyikok" maszkalnak mindenhol)...

Zsolt78 2011.12.06. 23:38:49

@oxox: van egy kis problémánk ami miatt nem igazán megy most az ilyen egynapos meg félnapos csoportos túra (bár most megyünk úszópiacot nézni, az csoportos).
De legalább tényleg megismerjük Bangkokot, nem úgy mint a kis Nikonos japán, akit felvisznek a halászbástyára, etetnek vele a gulást, és az a vége, hogy "de szép város ez a Bukarest"

Zsolt78 2011.12.06. 23:40:10

@oxox: Jah, de Samuin megyünk minden ilyesfélére! Amúgy is inkább ott csapkonám el a pénzt, nem pedig itt.